Kayıtlar

SMS Trendini Sürüdürüyor! What's Next?

Clickatell'in gerçekleştirdiği araştırmaya göre, iş dünyasının liderleri kısa mesaj servisini (SMS), müşteri hizmetleri, pazarlama, iş devamlılığı ve acil durum yönetimi alanlarında kritik bir araç olarak kullanmaya başladılar. Araştırmaya göre SMS'in kritik bir iş aracı haline gelmesinin nedenlerinin başında, müşterilere her yerden anında ulaşabilmek ve servisin düşük maliyeti geliyor. Araştırmaya katılan 450 CEO ve CMO'nun %70'i SMS'i işlerini desteklemek için kullanırken, büyük çoğunluğu bu servisten müşteri hizmetleri alanında yararlanıyorlar. Ayrıca, dünyanın farklı yerlerinde ve farklı sektörlerinde pazarlamadan operasyon ve BT'ye farklı görev ve sorumluluklara sahip olan katılımcıların büyük çoğunluğu (%83), SMS'in çeşitli uyarı ve hatırlatma mesajlarını göndermek için en geçerli yöntemlerden biri olduğunu belirtiyorlar. Araştırmaya göre, mobil mesajlaşma 2007'de daha da yaygınlaşacak. Araştırmaya katılanların yarısı şirketlerinde SMS'i 2005

DPİD ve Online Marketing

Geleneksel pazarlama iletişimi yaklaşımlarının dışında kalan stratejiler ve yöntemlerin pazarlama bütçelerinden aldıkları pay her geçen gün artıyor, alternatif mecraların kullanımı hızla yaygınlaşıyor. Bu gelişmeye paralel olarak pazarlama hizmetleri sektöründe birbirinden çok farklı uzmanlık alanları ve bu alanlarda faaliyet gösteren şirketler doğuyor. Dünyada olduğu gibi ülkemizde de hızla gelişen bu sektöre yön verecek bir meslek örgütünün olmaması uzun zamandır bir eksiklik olarak hissediliyordu ... ve Eylül 2005'te DPİD (Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği) kuruldu. Yukarıda www.dpid.org.tr sitesinde yazıldığı şekilde tanıttığım dernek çalıştığım firmaya da katılması yönünde teklif getirdi. Açıkçası, interaktif ajans olarak kendimi bu oluşumda çok da rahat hissetmeyeceğimi ajans başkanına ilettim. Amaçlarını aşağıdaki şekilde tanımlayan DPİD, bana göre çok güzel bir vizyon ve misyonla hareket ediyor. Ancak "online marketing" veya bir başka deyişle "intera

Türk Telekom vs British Telecom

İnternet Cafede 100 Mbps Erişim İngiltere’nin Cornwall kentinde açılan bir internet cafesinde bilgisayarlar genişbandın 50 katı hızlı erişim sağlıyor. Altyapısı İngiliz telekom devi British Telecom tarafından yapılan kafede kullanıcılar saniyede 100 megabit (100 Mbps) hızla veri indirimi yapabiliyor. BT yetkilileri, internet kafedeki kullanıcıların, Britannica ansiklopedisini dolduracak kadar bilgiyi içeren bir DVD’yi 15 dakikada indirebileceğini vurguluyor. Britannica’da 100 bin makale, 19 bin resim bulunuyor. Aynı içerik genişbant erişimle 5 saatte indiriliyor.  Kaynak: AA Yorum: Şimdi British Telecom ve Türk Telekom aynı amaçla kurulmuş ve çalışan firmalar. Teorik olarak her ikiside faaliyet gösterdiği ülkede telekominikasyon hizmeti sunuyor. Peki ama neden TT beni aptal yerine koyuyor? Neden (gerçek) ADSL hala 256Kbps? Neden Cornwall'da kurulu o internet cafe'nin müşterisi adam benden bilmem kaç kat (hesapta zorlandım) hızlı bağlanıyor? TT ne yapıyor?

TT'den İndirim Bombası

Memleketimde internet yerlerde sürünürken, ADSL halen sadece şanslı şehir ve kasabalarda mevcutken, gavur standart (en düşük) bağlantı hızını 1GB 'a çıkarmış ve daha da çıkarırken, biz standart ADSL hızı gerçekten 512MB'a çıksa diye dua ederken Türk Telekom'dan müthiş (!) bir hizmet atağı geldi. Her halde bunu açıklerken şaka yapıyorlar filan diye düşündüm ama ciddiler... Yapıyorlar! İşte bomba haber: (tam metin için link: http://www.ntvmsnbc.com/news/377013.asp )    TT’den dial-up bağlantıya indirim Türk Telekom, dial-up internet bağlantı ücretlerinde 15 Haziran’dan geçerli olarak yüzde 15 oranında indirim yaptı. İnternete 145, 200 ve 822’li hatlardan yapılan dial up bağlantılarda, normal saatlerde 207.3 saniye olan kontör atış süresi 243.9 saniyeye, indirimli saatlerde 414.6 saniye olan kontör atış süresi de 487.8 saniyeye çıktı. Yeni tarifeye göre, aynı ücrete yüzde 17 oranında daha uzun süreli internet erişimi imkanı sağlandığı, bunun da yüzde 15 oranında indirime karş

Kristal Elma - Plastik Armut

Valla entersan oldu Kristal Elma Ödül töreni... Diğer kategoriler için yorum yapamam ama bizim tarafta (web siteleri ve interaktif reklam) bi gariplik vardı. Tavukçu'nun " en iyi websitesi " olması sürpriz değildi ancak diğer ödüller için aynı şeyi diyemiyorum. Bu konuda haftasonu Ali Atıf Bir'in " Kristal Statüko Yıkılacak İnşallah " başlıklı yazısı okunmaya değer ;) Hadi onu geçtim, interaktif reklam kategorisinde 3 ödülünde aynı firmaya gitmesi normal değil. AD ? Trafo ? hiç mi çalışma mışız? Ama neyse... bizim için bir ilkti ve beklentimiz yoktu. Seneye daha iyi hazırlanırız, gider alırız ödülümüzü nolcak? :) Ödül töreni sonrasında önce TİM 'in açıklığında daha sonra da " Plastik Armut "larımız elimizde Istanbul gecelerinde dolandık, güldük, eğlendik...