Kayıtlar

Herkese Açık İnternet - KİEM

Hürriyet gazetesinde yakaladığım bir haber uzun zaman sonra beni mutlu etti. Eğer yazılanlar doğruysa devletimiz yetişkinlere yönelik KİEM adı verilen " Kamu İnternet Erişim Merkezleri " kuruyor. Bu ne demek? - Devlet internet cafe açıyor demek değil! (bu biiir) - Bilgi toplumuna geçtik/geçiyoruz muhabbetinin (ki yalan) altını doldurmaya yönelik ender somut projelerden biridir (bu ikiii)  - Vatandaşların bankacılık, eğitim, eğlence, iletişim (e-mail belki Skype), araştırma vb işlemleri online yapabilme imkanı tanıyacak bir proje - Porno, illegal içerik vs yok!  - Her merkezin haftada 550-600 kişiye hizmet vermesi planlanıyor.  - Türkiye çapında 4.500 merkez açılması planlanıyor  - Ek merkezlerin açılması için özel sektörün projeye katkısı bekleniyor. Mesela Microsoft, Intel, AMD, Koç Holding, Sabancı, Doğan Grubu, Çukurova Holding ve Doğuş Grubu 500'er KİEM kursalar, bu sayı artsa güzel olmaz mı? Hem de ne güzel olur! Sonuç? Şu ilk haliyle bile sosyal ve kültürel faydal

Benzerlik mi? Esinlenme mi? Kopya mı?

Reklam / Tasarım camiasında hep konuşulan, tartışılan bir konu vardır... Neticede her fikir insan aklının ürünü ve aynı sosyal kaynaklardan ve olaylardan beslenen insanlar benzer üretimlerde bulunabilirler. İşte burada da malum tartışma başlar! Benzerlik mi? Esinlenme mi? Kopya mı? Bu konuda bilimum örnek vardır. Meselan HRNYC 'nin bir yönetmenimizin videoklip konusnda yaratıcılığını Kese Kağıdı yazısında ortaya koymuştu. Bugün de bir başka dostum web sitesi konusunda bu yazıyı yazmama neden olan bir örnek verdi. Buyrun bakın, yorumunuzu yapın! http://www.terracefulya.com/ http://www.jordanarchitects.com/ Benim henüz tanışma imkanı bulduğum, " 15 Yıllık Deneyime Sahip, Genç ve Yaratıcı " REKARE ajansını kutluyorum ;)

Nihayet Sosyomat!

Bundan uzun bir vakit önce linki gelen ve benim unuttuğum, ardından Alemşah'ın "aaa yok musun?!" diye hafif laf soktuğu ve nihayet dün Harun'dan gelen davet üzerine ben de "sosyomat" klanına dahil oldum :) Efendim adresimiz; http://brg.sosyomat.com/ Henüz tam keşfedememekle beraber güzel ve adam gibi bir online community yaratılmış. Yani istendiğinde oluyormuş değil mi? Evet!

Levi's RedWire - Muzi

Resim
Satış; talebin olmadığı noktada başlar! Hedef kitlenizin hali hazırda severek, isteyerek ve bolca tükettiği bir ürününüz varsa satış çok daha kolaydır. Daha çok pazar payınızı ve rekabet gücünüzü korumaya odaklanırsınız. Ancak işe sıfırdan başlıyorsanız, ürününüz yeniyse ve henüz istediğiniz talep oluşmamışsa işin rengi değişir. Başlarsınız kendinize sormaya; Hedef kitleye nasıl ulaşırım? Markamı nasıl tutundururum, beyinlere çakarım? Ürünümü nasıl konumlarım? Hangi startejiler daha uygun olur? vs vs vs... İşte ben bugünlerde bu soruları sıkça soruyorum kendime! :) Doğan Holding'in çil çil paraları saydığı, Doğan Elektronik Muzik şirketinin kendi DRM ile piyasaya sunacağı müzik ve eğlence platformu MUZİ için düşünüyorum, taşınıyorum, kaşınıyorum! Şimdi burada şirketin geleceğe dönük stratejisini ve planlarını yazmıyıcam elbette ama ilk meyvelerinden biri olan Levi's RedWire projesini paylaşmak istiyorum.   > Hedef kitle olarak bakıldığında Levi's ve Muzi örtüşüyo

Borga Dinçler @ YTU Marketing Class

Google'da bloglarımın arama sonuçlarımı araştırıken 17 Mart 2006 tarihinde Yıldız Teknik Üniversitesi - İletişim Tasarımı Bölümünde gerçekleştirdiğim sunuma rastladım... Hoşuma gitti! :) Meraklısına; YTU Mktg Class Sunum